Sidor

tisdag 9 oktober 2012

Min "chili con carne"

Jag brukar ibland göra en bön och köttfärsgryta som vi kallar chili con carne här hemma. Jag är medveten om att "riktig" chili con carne inte görs så här, men här kommer min variant! :)
_________________________________________________________

Tessans chili con carne
ca 500 g köttfärs
1 gul lök
1-2 vitlöksklyftor
1 brk krossade tomater
2 brk vita bönor i tomatsås
kryddor kryddor kryddor, självklart efter smak! :)
jag använder:
chili
cayennepeppar
svartpeppar
salt
paprikapulver

Gör så här

Bryn köttfärs, lök och vitlök. Tillsätt tomatkross och vita bönor.
Krydda efter smak.
Tänk på att både cayenne och chilipeppar är väldigt starka kryddor så smaka av vartefter...Servera med vitt bröd typ baugette/painriche och ris.
Smaklig måltid!

/T

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar