Sidor

söndag 23 september 2012

Motionera mera

För att må bra behöver man äta nyttig mat och motionera säger de som vet. Jag skulle vilja ändra det till att man måste äta god mat och motionera. För nyttig mat kan vara väldigt god! Allt handlar om vanor tror jag.
Motionen kommer vi inte ifrån det är en sak som är säker. Sen om man väljer promenader, att styrketräna, jogga, springa intervaller, powerwalka, simma eller lagsporta spelar ingen större roll. What ever, man gör det man trivs med och det kroppen klarar av rent fysiskt. Huvudsaken är att motion finns med i någon form.
Personligen är jag lite lat av naturen och behöver "schemalägga" min träning. Ibland blir det pulshöjande träning och ibland blir det promenader med hundarna. Jag försöker få till pulshöjande träning tre ggr/vecka.
Men den träning som blir av är den som är bra! :)
Maten har såklart en stor del i vårat välbefinnande, därför tror jag att vi ska äta den mat vi tycker om och som är anpassad till våran livsstil.
Kost i balans är kropp i balans. Så njut av både kost och motion!
- och så ett glas vin då och då :)

Recept på en härlig köttgryta kommer senare under dagen! Så passa på att njuta av rörelse på din nivå idag!

Skön söndag!

/T

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar