Sidor

onsdag 3 juni 2015

Tomat och pastalåda, VEGO

Nu var det väldigt längesen jag skrev här men här kommer ett nytt inlägg! :)
Min dotter har lärt mig att vegetarisk mat kan vara väldigt god. Så nu är det mest vegetarisk mat som gäller här. Den som vill lägger till kött/korv/kassler, gärna eko eller vad man gillar och vill.
Det här är en gratäng som jag brukar göra ganska ofta, bra vardagsmat ganska snabbt och väldigt enkelt!

Tomat och pastalåda

Ingredienser:
6 tomater
2 gula lökar
2 vitlöksklyftor
färska champinjoner om man vill
3 msk tomatpuré
1 grönsaksbuljongtärning
1 dl vatten
örtsalt och peppar
1 pkt fetaost och 2 - 3 dl rivenost
lite rapsolja
Pasta

Gör så här:
Koka pastan enl anvisning

Hacka lök och vitlök och fräs den lätt i oljan. Hacka tomaterna och tillsätt dem tillsammans med tomatpurén, buljongtärning och vattnet. Krydda och låt allt puttra i några min.
Blanda allt med pastan och hälften av osten. Lägg allt i en ugnsfast form och lägg på fetaosten. Strö över resten av osten och grädda in 225 grader tills den fått en fin yta.Servera med en god bönsallad eller med nåt "köttigt"! :)

Yummie!

/T

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar